System 4 - climbazole schampoo

Mamma köpte ju ett schampo till mig för inte så längesen. System 4 heter det. Hon har tjatat på mig att jag ska använda det sen hon köpte det så jag bestämde mig för att testa det idag. Enligt baksidan så ska det vara ett effektivt specialschampo mot olika problem i hårbotten. Det ska hjälpa mot saker som torrt mjäll, klåda och för tidigt håravfall. Den ska även lugna irriterande hårbotten, bevara den lämpliga fuktighetsbalansen, skydda hårfärgen och ge volym.
 
Jag har nämligen psoriasis på ett ställe i min hårbotten och det gör att jag tappar mycket hår så jag har ganska tunt hår. Jag vet inte hur jag har fått detta eller varför, men jag tippar på att det är någon allergisk reaktion mot hårfärg för när jag var yngre så färgade jag håret väldigt mycket. Först skulle man ha brunt, sen ville man bli svarthårig och sedan blond, så ni kan ju tänka er skadan det gjorde. Hur som helst, jag hoppas detta fungerar :) Hittills har jag ju inte känt någon skillnad, men jag har ju å andra sidan bara användt det en gång ;) Förutom att håret faktiskt känns väldigt rent!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback