Söderbys kyrkogård

Jag har varit ute och gått med mamma och syrran. Gick in på Söderby Kyrkogård som är sjukt gammal. Jag tror faktiskt det är första gången som jag har gått in där, hade för mig att den låg på ett helt annat ställe. Lite creepy faktiskt eftersom det är så gammalt. Den byggdes liksom år 1919 och den har varit där sen dess. Mamma tycker att jag är knäpp som tycker det är coolt. Men det tycker jag, lite coolt är det just för att det är så många år sen.
 
Man fick ju inte röra jorden där inne förut, jag vet inte om det fortfarande är så men förr fick man inte det pga att de som ligger begravda där hade TBC. Det är också lite creepy faktiskt, vem vet om det fortfarande finns kvar i jorden liksom. Inte för att det fanns någon jord nu, det var mest gräs faktiskt. Men aja, nu har man sätt den haha!
 

Kommentarer
Anonym säger:

haha sötis, jorden ligger ju under gräset

Svar: Hahah jag vet
emeliekjellman.blogg.se

2012-07-10 | 17:27:30
julia säger:

sånt där är lite läskigt :D

- ja, de är gott :D

Svar: Haha ja faktiskt :) Men på dagen var det inte så läskigt, skulle aldrig våga gå dit på kvällen :D
emeliekjellman.blogg.se

2012-07-10 | 22:35:05
Bloggadress: http://juliacamilla.blogg.se
Sofia säger:

Bilderna ser ut att komma från en gammal film. Coolt :)

Svar: Haha ja, tyckte det passade eftersom kyrkogården är så gammal :)
emeliekjellman.blogg.se

2012-07-12 | 10:39:59
Bloggadress: http://www.nattstad.se/Sofia.Mattsson

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback